Wydanie decyzji o bonifikacie od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych stanowiących własność gminy oraz Skarbu Państwa, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona lub wykorzystywana na cele mieszkaniowe
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Dokumenty potwierdzające wysokość dochodów uzyskanych za rok poprzedzający rok, w którym opłata ma być wnoszona. Dokumentami takimi są: - zaświadczenie o zarobkach, - odcinek emerytury lub renty, - zaświadczenie o świadczeniach z pomocy społecznej, - zaświadczenie z Urzędu Pracy o uprawnieniach do zasiłku dla bezrobotnych, - alimenty, - stypendia i inne. W przypadku niezarejestrowania jako osoba bezrobotna – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.do 30 dni
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni.
Wnioski należy składać w terminie do 15 marca (każdego roku).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.)
Dodatkowe informacje, uwagi
Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o bonifikatę od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych.
Bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości przeznaczonych lub wykorzystywanych na cele mieszkaniowe udzielane są:
- osobom fizycznym, których dochód miesięczny na jednego członka rodziny nie przekracza 50% średniego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedzający rok w którym opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
- spółdzielniom mieszkaniowym, członkami których są osoby wymienione w pkt. 1.