Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Gminy w Nowym Warpnie

Wydanie decyzji o bonifikacie od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych stanowiących własność gminy oraz Skarbu Państwa, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona lub wykorzystywana na cele mieszkaniowe

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Dokumenty potwierdzające wysokość dochodów uzyskanych za rok poprzedzający rok, w którym opłata ma być wnoszona. Dokumentami takimi są: - zaświadczenie o zarobkach, - odcinek emerytury lub renty, - zaświadczenie o świadczeniach z pomocy społecznej, - zaświadczenie z Urzędu Pracy o uprawnieniach do zasiłku dla bezrobotnych, - alimenty, - stypendia i inne. W przypadku niezarejestrowania jako osoba bezrobotna – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.do 30 dni


Termin i sposób realizacji

Do 30 dni.

Wnioski należy składać w terminie do 15 marca (każdego roku).


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.)


Dodatkowe informacje, uwagi

Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o bonifikatę od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych.    

Bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości przeznaczonych lub wykorzystywanych na cele mieszkaniowe udzielane są:

  1. osobom fizycznym, których dochód miesięczny na jednego członka rodziny nie przekracza 50% średniego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za rok poprzedzający rok w którym opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
  2. spółdzielniom mieszkaniowym, członkami których są osoby wymienione w pkt. 1.